Prestationsångest


Vemodiga vårkänslor.
mars 27, 2008, 11:37 f m
Filed under: Okategoriserade
Jag gick en promenad ner till Rågsved Centrum idag för att hämta ett paket. Det var antningen nya Håkan Hellström på vinyl eller en kursbok. Men jag blev lika glad för bägge.

Det var sol och vår i luften. Om jag blundade riktigt hårt så kunde jag nästan känna hur jag gick med en påse KUNG i handen och uppbrända axlar ner mot Tanto med en hemmarullad John Silver i mungipan.
Men så halkar man till på en isfläck och vaknar till ur önskedrömmen. Våren får vänta på sig.

Men det var tur att det var fint väder som kunde väga upp min ilska mot kommunala verksamheter. Stockholms vuxenutbildning har bestämt att jag inte på några villkor får läsa mina kurser i en snabbare takt (trotts att jag gjort det tidigare genom Nacka och fått högsta betyg), bara på grund av att dom har en sådan regel. Så nu måste jag tenta upp kurser för 500kr/st för att snabba på vägen till slutbetyg. Tur att dollarn är nere under 6 kr så att jag kan tröstshoppa lite på e-bay.

Nu ska jag slänga mig i soffan med ”Effektiv Visuell Kommunikation” och slänga på Fats Domino Swings i vinylspelaren.

Hittade denna underbara affisch av Henri De Toulouse – Lautrec på E-bay och den ska få pryda vårat kök inom en snar framtid.

fl282.jpg

1 kommentar so far
Lämna en kommentar

ojoj, låter som mig. jag har tre tusen i månaden och det kommer man fan inte långt på! har du studielån?

Kommentar av Sara




Lämna en kommentar